اخبار مربوط به کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

 
۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
 
کوچکی‌نژاد‌:

اخراج نیروهای شرکتی خلاف سند بنیادین است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اعلام اینکه هفته آینده مشکل مربیان و معلمان حق‌التدریسی بررسی می‌شود٬ گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد ۵ ماده‌ای کمیته آموزش و پرورش مورد تأیید مجلس و وزارت آموزش و پرورش است٬ احتمال می‌رود هفته آینده مشکل استخدام این پرسنل حل شود.

جبار کوچکی‌نژاد‌ارم‌ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با اشاره به جلسات برگزار شده حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش با کمیته آموزش و پرورش مجلس در چند روز اخیر٬ تصریح کرد: متأسفانه مسئولان این وزارتخانه تاکنون نتوانسته‌اند پاسخ‌های قانونی و قانع‌کننده‌ای را درباره طرح‌ها انجام شده به مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه بسیاری از طرح‌ها با سند بنیادین آموزش و پرورش تطبیق ندارند٬ گفت: این موضوع نگرانی‌هایی بسیاری را برای نمایندگان درباره طرح‌های وزیر آموزش و پرورش به‌وجود آورده است.

وی با انتقاد از اخراج بخش زیادی از نیروهای پیش‌دبستانی و حق‌التدریسی از سوی وزارت آموزش و پرورش٬ افزود: به‌طور حتم این اقدام  خلاف سند بنیادین آموزش و پرورش است٬ بر اساس ماده ۱۰ این سند٬ از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه در حیطه حاکمیت است و هیچ سازمانی حق حذف و یا تغییر آن را ندارد.

کوچکی‌نژاد از تدوین پیشنهاد ۵ ماده‌ای برای حل مشکل معلمان و مربیان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی از سوی کمیته آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این پیشنهاد هم‌اکنون به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کمیسیون از روز (یکشنبه ۸ مرداد) به حوزه آموزش و پرورش و حل مشکلات نیروی‌های حق‌التدریسی ورود می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اعلام اینکه هفته آینده مشکل مربیان و معلمان حق‌التدریسی بررسی می‌شود٬ یاد‌آور شد: با توجه به اینکه پیشنهاد ۵ ماده‌ای کمیته آموزش و پرورش مورد تأیید مجلس و وزارت آموزش و پرورش است؛ احتمال می‌رود هفته آینده مشکل استخدام این پرسنل حل شود./

 
 ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
 
در نشست امروز عصر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

رئیس جهاد کشاورزی و رئیس دانشگاه پیام نور گزارش دادند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره به دستور کار نشست امروز عصر کمیسیون٬ گفت: در جلسه امروز عصرکمیسیون٬ محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی و حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام نور گزارشی را درباره عملکرد سازمان‌هایشان ارائه کردند.

جبار کوچک‌نژاد‌ارم‌ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره دستور کار نشست امروز عصر(سه‌شنبه ۳ مرداد) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ توضیح داد: محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی در نشست امروز عصر کمیسیون حضور یافت و گزارشی را درباره عملکرد سازمان متبوعش و طرح‌ها٬ نوآوری‌ها و  پژوهش‌ها اجرا شده در نقاط کشور ارائه کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به سؤالات مطرح شده از رئیس جهاد دانشگاهی  از سوی نمایندگان درباره موازی‌کاری سازمان‌ها در انجام طرح‌های پژوهشی٬ گفت: مقرر شد که این موضوع در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گیرد تا با برنامه‌ریزی موازی کاری بین سازمان‌ها خاتمه یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ از حضور حسن زیاری در ساعات آخر نشست کمیسیون خبر داد و افزود: رئیس دانشگاه پیام نور هم گزارشی را درباره عملکرد سازمان خود به نمایندگان ارائه کرد./

 

 
 
  ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
 
در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت گرفت:

بررسی وضعیت آموزشیاران٬ مربیان و نیروهای حق‌التدریسی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره دستور کار نشست امروز کمیسیون٬ گفت: در این نشست پیرامون بررسی وضعیت نیروهای فارغ تحصیلان تربیت معلم٬ نیروهای پیش دبستانی٬ آموزشیاران نهضت‌سوادآموزی و حق التدریسی‌ها بحث شد.

محمود نگهبان‌سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره دستور کار امروز صبح( سه‌شنبه ۳ مرداد) نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ توضیح داد: سادات‌نژاد و قربانی به‌عنوان دو نفر ازاعضای وزارت علوم و تحقیقات برای بررسی طرح‌های عودت شده از شورای نگهبان در نشست کمیسیون حاضر شدند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: حمایت و تقویت پارک علمی و فناوری کشوراز دیگر دستور کارهای کمیسیون به‌شمار می‌آید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با بیان اینکه موضوعات پیرامون آموزش و پرورش با حضور دو تن از معاونان وزیر در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت٬ افزود: در این نشست پیرامون بررسی وضعیت نیروهای فارغ تحصیلان تربیت معلم٬ نیروهای پیش دبستانی٬ آموزشیاران نهضت‌سوادآموزی و حق التدریسی‌ها بحث شد.

لازم به ذکر است که بخش دوم نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات ظهر ساعت ۲ برگزار می‌شود./

 
 ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات انجام شد:

گزارش سلطان‌‌خواه از عملکرد معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات٬ گفت: سلطان‌‌خواه ‌به‌عنوان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گزارشی را از عملکرد سازمان متبوعش به اطلاع این کمیسیون رساند.

عباس مقتدایی‌خوراسگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره دستورکار نشست امروز( یکشنبه یکم مرداد) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ توضیح داد:  نسرین سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نشست امروز حضور پیدا کرد و با تشریح عملکرد بخش‌های مختلف معاونت خود٬ ابهامات و سؤالات اعضای کمیسیون را برطرف کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: سلطان‌خواه در ابتدای این جلسه ضمن معرفی ساختاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توضیحی درباره حیطه فعالیت این معاونت داد و تأکید کرد که ارتباط دانشگاه با صنعت باید به ارتباط دانش به صنعت تبدیل شود.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در بخشی دیگر از گزارش خود بر فعالیت بیش از۶۰ کانون دانش و صنعت اشاره کرد و گفت که ایران در عرصه مختلف نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی دستاوردهای زیادی را کسب کرده است.

این نماینده مجلس نهم٬ با اعلام اینکه سلطانی‌خواه خواستار افزایش تعامل حداکثری بین دو نهاد اجرایی و قانون‌گذاری برای همکاری در تمام زمینه‌ها شد٬ گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همچنین تقاضا کرد که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گستره جامعه علم و فناوری را خیلی فراتر از دانشگاه‌ها و مراکز علمی ببیند و خواستار تصویب قوانین مورد نیاز معاونت علمی و فناوری شد.

مقتدایی‌خوراسگانی درباره انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای معرفی اعضا به شوراهای مورد نظر٬ توضیح داد: در این نشست علیرضا منظری‌توکلی به‌عنوان ناظر در شورای آموزش و پرورش استثنائی٬ سیدمحمدباقر عبادی به‌عنوان ناظر کمیسیون در هیأت مرکزی گزینش آموزش و پرورش و میرقسمت موسوی‌اصل به‌عنوان ناظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره انتخاب دو نفر برای نظارت بر شورای عالی آموزش و پرورش٬ تصریح کرد: براساس آیین‌نامه٬ کمیسیون پنج نفر را به مجلس معرفی می‌کند تا در صحن از میان این افراد٬ دو نفر به‌عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب شوند که این پنج نفر را جبار کوچکی‌نژاد‌ارم‌ساداتی٬ فرهاد بشیری٬ عبدالوحید فیاضی٬ عطاالله سلطانی‌صبور٬ ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی تشکیل می‌دهد./

----------------------------------------------------

 






تاریخ: دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 392
بازدید کل : 110131
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت